وب سایت جامع حقوقی،سیاسی،اجتماعی حمید معینی

نشر جدید ترین مقالات و اخبار حقوقی

وب سایت جامع حقوقی،سیاسی،اجتماعی حمید معینی

نشر جدید ترین مقالات و اخبار حقوقی

وب سایت جامع حقوقی،سیاسی،اجتماعی حمید معینی

حمید معینی کارشناس ارشد حقوق خصوصی
ازتمامی بازدیدکنندگان التماس دعاداریم
" انسان اندیشمند در برابر این پرسش که از کجا آمده و به کجا میرود و قانون حرکت او چیست، درمانده. در جستجوی وطن مالوف به هر تلاش دست میزند و کمتر به معلوم میرسد. جهان مادی را مسخر کرده است و بر بام آسمان نشسته، ولی راز آفرینش را دور از دسترس خود میبیند و هر زمان که پا از دایره محسوس بیرون مینهد، عقل را ناتوان و پای استدلال را چوبین مییابد. فلسفه تاریخ نیز با همه گیرایی راه به جایی نبرد، و جز مشتی فرض و ظن و قرینه ارمغانی نیاورد. خردگرایان گره ای نگشودند و آخرین دیالکتیک این شد که هستی همچنان که از مطلق آغاز شده به مطلق نیز میرسد، و در دایره ای سر به مهر در حرکت است.
نومیدی از علم، انسان را به عرفان کشاند، به این سودا که در آینه صافی دل حقیقت را ببیند"
دکتر کاتوزیان

طبقه بندی موضوعی

شبکه های مجازی تیشه به ریشه وبنیان خانواده

چهارشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵، ۰۶:۱۲ ب.ظ

یکی از ابزار و وسیله های مهمی که این روزها برای برقراری روابط اجتماعی در دنیا مطرح است استفاده از شبکه های اجتماعی است. فضاهای مجازی با توجه به وسعت و تنوعی که دارند افراد زیادی را به سمت خود جلب کرده اند. برخی از افراد در بدو ورود به این شبکه ها دچار سردرگمی می شوند و برخی دیگر از آن به عنوان سرگرمی استفاده می کنند و آنچنان غرق این فضاهای مجازی می شوند که هویت و شخصیت خود را از دست می دهند و دچار بی هویتی می شوند.

استفاده از شبکه های اجتماعی در اجتماع ایران به طرز چشمگیری به بی هویتی افراد منجر شده است و این سردرگمی و بی هویتی تا جایی پیش رفته که باعث از هم پاشیدگی خانواده ها شده است.

افرادی که ساعت های زیادی را در شبکه های اجتماعی از قبیل تلگرام، اینستاگرام، تانگو، لاین، وی چت، واتس اپ، بی تاک و ... می گذرانند دیگر مجالی برای انجام دیگر امورات زندگی خود ندارند.
این روزها شبکه های اجتماعی به معضل و بحرانی تبدیل شده که همه به دنبال راه نجاتی از آن هستند. با افراد زیادی روبرو می شویم که گله مند هستند و می گویند از زمانی که استفاده از این شبکه ها رواج پیدا کرده زندگی شان به طور کامل مختل شده است.

عدم آگاهی و فرهنگ استفاده درست از شبکه های اجتماعی باعث شده تا افراد ندانند چگونه و چه زمانی باید وارد فضاهای مجازی شوند.

برخی از افرادی که ناآگاهانه عضو شبکه های اجتماعی می شوند خیلی سریع به این فضاها عادت می کنند و دوست های زیادی برای خود انتخاب می کنند. دلیل این انتخاب شان هم تنهایی و نداشتن سرگرمی است.

اما تنهایی و نداشتن سرگرمی توجیه مناسبی برای غرق شدن در شبکه های اجتماعی نیست. در زمان نه چندان دور که خبری از اینترنت و ابزارهای جدید ارتباطی نبود ر وابط بین افراد دوام و استحکام بیشتری داشت. اما برخی دوستی ها و روابط امروز به اندازه یک سلام و خداحافظی دوام دارد!

آیا این معضل و آسیب اجتماعی نیست که برخی افراد برای شناخت یکدیگر مبنا را بر دروغ و سوء استفاده می گذارند و برای اغفال دیگران از هیچ دروغی دریغ نمی کنند!

چرا استفاده از شبکه های اجتماعی برای افرادی که اهل دروغ و ریا نیستند و سلامت اخلاقی دارند به کابوس تبدیل شده و از آن فراری هستند اما برای افرادی که صرفا قصد سوء استفاده دارند جولانگاه مناسبی شده است و دست به هر ترفندی می زنند تا دیگران را فریب دهند.

برخی از مردانی که عضو این شبکه ها هستند وظیفه مهم ترویج بی اخلاقی را دارند و بدون در نظر گرفتن شرایط طرف مقابل هر حرفی را به زبان می آورند. رایج ترین بی اخلاقی برخی مردان در این شبکه ها رواج و افزایش "صیغه" است که به راحتی به همه پیشنهاد می دهند گویا پیامی از قبل آماده داشته اند و برای همه ارسال می کنند و باکی هم از این بابت ندارند. در مقابل برخی مردان بی اخلاق، متاسفانه برخی زنانی هم هستند که خود را به هیچ می فروشند. از شارژ دورهزار تومانی انواع خط های موبایل گرفته تا تامین هزینه های روزمره زندگی! اینها مسائلی است که همه ما با آن روبرو شدیم و نمی توانیم آن را کتمان کنیم فقط افسوس می خوریم بر تنزل و نابودی اخلاق در جامعه ایرانی.

  • hamid moeini

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی